sobota, 26 marca 2011

Grzegorz "szachowniczka" Błażko

Nie wyszłam jeszcze na dobre z filcu, a muszę przerwać.
Trudno mi dłużej odwlekać temat "czarno-białej szachownicy z kropką pośrodku kwadratu" by Błażko.
Błażkowa szachownica wpadła mi w oko, gdy szukałam obrączek na ślub. Połowiec się nie zgodził. W tamtym momencie nie był gotowy na taką doskonałość ;)
Na dłuższy czas upchnęłam ją w kąt pamięci. Było co robić :) Przy najbliższej jednak okazji dopadłam błażkowy egzemplarz. Kwadratowy pierścień. Jest piękny! Nosi się wyśmienicie...

Co cechuje Grześka Błażko jako twórcę? Nie tylko oryginalne pomysły, konsekwencja w realizowaniu własnej wizji, ale i dokładność wykonania dzieł. Nadzwyczajna bezpośredniość w kontakcie. Niezawodność, jeśli chodzi o dostawę.

Znakiem rozpoznawczym jego biżuterii natomiast, jak się łatwo domyślić, jest motyw czarno-białej szachownicy. Taka swoista sygnatura. Biżuteria jest masywna, ma wyraźne geometryczne kształty. Polubili ją ponoć wyjątkowo ludzie związani ze sztuką i miłośnicy punk rocka.
Jest jednak doskonała dla każdego, komu się po prostu podoba. Ja ze sztuką mam póki co tyle wspólnego, że o niej czasem coś napiszę, a wielbicielką punka nigdy nie byłam. I nie będę :)

Grzegorz osiadł w Krakowie i ma tam własną galerię - Blazko Kindery - na bajecznym Kazimierzu. Biżuterię by Błażko kupić jednak można także wirtualnie, w jego sklepie online.

I... OK, może na poziomie jest posiadać coś z kolekcji FREY WILLE. Ale prawdziwy szpan, to coś z kolekcji Grześka Błażko. Wiedzą o tym nie tylko w Polsce, ale i w Niemczech i Japonii, Szwajcarii...

Czarno-biała szachownica to nie jedyny motyw pojawiający się na jego biżuterii. Nie ogranicza się też do czerni i bieli. Wielu na pewno znajdzie w jego kolekcji coś dla siebie. Grzegorz Błażko realizuje także biżuterię na indywidualne zamówienie...

read in english

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz